Czytelnicy polecają - luty 2014

Kategoria: Fanfiction | Harry Potter | Nowe pokolenie
Blog grahama coxona jest chyba najlepszym fanfiction, z jakim kiedykolwiek miałam do czynienia. Zaczynając od doskonałego stylu pisania, poprzez widoczne dopracowanie fabuły, a kończąc na genialnie wykreowanych bohaterach mogę z czystym sercem powiedzieć, że ta dziewczyna naprawdę wie, co pisze i o czym. Dziwi mnie, że Red Descent ma tak małą liczbę fanów, ponieważ jestem pewna, że każdy byłby oczarowanym lekkością, z jaką graham opisuje poszczególne sceny, wydarzenia. Jeśli ktoś szuka porządnego fanfiction, a nie kolejnej opowiastki z ckliwym romansem i ciągłymi imprezami w Hogwarcie w tle, RD jest idealnym blogiem! :)
Poleca: frenchpie


Chciałabym polecić bloga na którego trafiłam zupełnie przypadkiem. Ten blog moim zdaniem zupełnie odbiega od reszty. Treść wydaje się tajemnicza, poruszająca i jednocześnie dla niektórych ludzi doskonale znana. Już po przeczytaniu dwóch pierwszych linijek chwyciło mnie za serce. Nie jestem pewna czy to co tam jest zamieszczone rzeczywiście jest fikcją czy to dzieje się naprawdę w życiu autorki tego bloga... ale uważam, że zdecydowanie więcej osób musi dowiedzieć się o czymś tak niezwykłym, przerażającym i zarazem chwytającym za serce. 


i-am-a-prisoner-of-myself.blogspot.com
Autorka jest strasznie kreatywną osobą, w życiu postawiła na pisanie i grafikę komputerową. Jej blog/opowiadanie jest na prawdę... bardzo dobre. Mi cudownie się czyta, wielu ludziom też. A jednak ona... Traci chęci. Przeczytajmy i wspomóżmy ją :)
Nie wiem czy ktokolwiek inny mógłby stworzyć coś tak wzruszającego, jak ona. (9 rozdział)


hermionehead.blogspot.com
Innym czytelnikom chciałabym polecić opowiadanie, które opowiada o przeżyciach Hermiony.
Autorka ma bardzo oryginalne pomysły, pisze ładnym, bezbłędnym językiem,. Nic nie można jej zarzucić. Dodatkowym plusem jest piękny nagłówek. Dziewczyna ma mało czytelników, a uważam, że powinna mieć ich bardzo dużo.
Poleca: Lulu


czarna-smierc.blogspot.com
Kategoria: Fantastyka>Horror
Na tego bloga trafiłam przypadkiem, dzięki chwytliwemu opisowi umieszczonemu na Waszej stronie, ale od razu przypadł mi do gustu. Teksty są po prostu bardzo dojrzałe, a autor opisuje ciekawe, choć dramatyczne wydarzenia, do których dochodzi w świecie opanowanym przez żywe trupy. Jednak wbrew pozorom nie wartka akcja przytrzymała mnie tutaj na dłużej, tylko ogrom ciekawych i interesujących postaci, z których żadna nie razi bezpłciowością. Te barwne, dobrze zarysowane osobistości, które stworzył użytkownik, zmuszają czytelnika do regularnego zaglądania na bloga i sprawdzania, jak potoczyły się dalej ich losy. Już dawno tak dobrze nie bawiłam się przy pracy - bądź co bądź - amatorskiej. To najlepszy psychologiczny thriller, jaki czytałam od dawna.


skraj-wymiaru.blogspot.com
Kategoria: fantastyka ―> fantasy
W blogosferze wpierw zwracam uwagę na styl autora, bo żyję w przekonaniu, że nie ma sensu przekopywać tego stosu ― zazwyczaj bardzo miałkich ― opowiadań, aby przekonać się, że praktycznie żadne z nich oryginalnością ani wciągającą fabułą nie grzeszy.
Dlatego też zabrałam się za Skraj wymiaru Kohaku. Tak, jej styl (dojrzały, z odpowiednią ilością zarówno opisów, jak i dialogów) był pierwszą rzeczą, która mnie urzekła.
Chociaż nie. Pierwszą była długość rozdziałów. Wreszcie spotkałam opowiadanie, w którym jeden rozdział nie ma ― wręcz symbolicznych ― trzech-czterech stron, ale co najmniej dwa razy więcej, ba, wreszcie mogłam się wciągnąć na dobre na dość długi czas, mimo że aktualnie na ww. blogu nie ma wielu notek. I ani trochę mnie to nie zanudziło ― Kohaku z pewnością ma niekłamaną lekkość pióra, o czym każdy z Was powinien się osobiście przekonać.
W dość ogromnym skrócie ― aby nie przedłużać ― autorka opisuje perypetie m.in. dwóch bohaterów, Keitha i Hanaela (coś dla miłośników bromance'u), podróżujących między światami i uciekających przed zbzikowanym jegomościem, który z miłą chęcią przerobiłby ich na kotlety. Oczywiście, co jest dla mnie kolejnym dużym plusem, nie brak także innych postaci, diametralnie się od siebie różniących, a jednocześnie bardzo realistycznych.
Choć jest to fantasy, akcja dzieje się w realiach wielkomiejskich (względnie małomiejskich), więc można pożegnać się z elfami, wampirami czy odważnymi rycerzami, ale za to od czasu do czasu spotka się coś wygłodniałego i ziejącego ogniem, czyli w skrócie ― coś dragonoidalnego. No, w każdym razie coś, co może zabić.
Naprawdę gorąco polecam Skraj wymiaru ― to nie jest blog, na którym można się zawieść, ani blog, który może przynudzić. Jak dla mnie autorka powinna mieć zdecydowanie więcej czytelników. Myślę, że to ta niedoceniona i cicha część blogosfery, która zasługuje na uznanie o wiele bardziej niż wszystkie blogi mające po kilkadziesiąt obserwatorów oraz czytane dlatego, że rozdziały na nich są krótkie i nie wymagają zbyt wiele skupienia (lub dlatego, że skoro autorka x komentuje bloga autorki y, to autorka y zrobi to samo z blogiem autorki x). Ludzie, przestańcie bać się czegoś dłuższego! Nim się obejrzycie, przeczytacie cały Skraj wymiaru i będziecie chcieli tylko więcej.


found-in-garden.blogspot.com
Kategoria: thriller
Blog skupia się na kilku bardzo interesujących wątkach i wciąga już od pierwszego rozdziału. Główna bohaterka, Faith, cierpi po śmierci młodszej siostry, walczy z depresją i próbuję znaleźć mordercę dziewczynki. Jest to przy okazji chyba najbardziej skomplikowana fabuła, na jaką ostatnio natrafiłam. Do tego opowieść na pewno spodoba się fankom 1D, bo większość bohaterów ma zapożyczone wyglądy i imiona od chłopaków z zespołu. Zdecydowanie polecam!

***
Chciałabym Was bardzo przeprosić za tak długą nieobecność. Wiem, że strasznie zapuściłyśmy Katalog, zarówno ja jak i Pollala, jednak prosimy o trochę wyrozumiałości. Dopiero co zaczęła się sesja, która do najłatwiejszych nie należy. Znalazłam teraz nieco wolnego czasu i dostęp do internetu, więc postaram się dodać zalegające zgłoszenia. Nie oczekujcie jednak proszę, że zdążę dodać wszystkie blogi do Katalogu, bo aż tyle czasu to nie mam:)

18 komentarzy:

  1. Witaj.
    Bardzo ciekawie prowadzisz blog, jestem pod wrażeniem.
    Zapraszam również do mnie:
    http://bittersweet-whispers.blogspot.com/

    Pozdrawiam i życzę dalszej weny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za polecenie świetnych opowiadań ;). Niektóre z nim są na prawdę dobre i w moim stylu :)
      Ja dopiero zaczynam, w wolnej chwili wpadnij ;)
      straciom.blogspot.com

      Pozdrawiam ciepło ;*

      Usuń
  2. Mogłabym prosić o zmienienie linku z http://i-am-a-prisoner-of-myself.blogspot.com/ na http://shadows-voice.blogspot.com/ ? Autorka po prostu zmieniła linka :) / Kol.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czemu nie dodajesz już tygodników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na chwilę obecną trwa sesja, a ja jestem w środku egzaminów. Jak tylko moje życie na studiach trochę zwolni, to postaram się zrobić porządek na Katalogu:)

      Usuń
  4. Witam, jak często aktualizujesz katalog według zgłoszeń?

    OdpowiedzUsuń
  5. może to za dużo ale weź next time zrób odsyłacze z obrazków, byłoby o wiele wygodniej^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie chciałam w ten sposób to zrobić, ale blogspot protestuje za każdym razem, gdy chcę zrobić odsyłacz z obrazka i kasuje mi obrazek:(

      Usuń
  6. Dzięki temu blogowi natknęłam się na kilka niezłych opowiadań, więc jestem wdzięczna za jego utworzenie.
    zapraszam równiez do siebie: http://nowa-opowiesc.blogspot.com/
    Blog został niedawno utworzony. W założeniu znajdzie się na nim kilka drobnych projektów, choć gdy go zakładałam myślałam o jednym. Niestety zmienność jest czymś czego nie potrafię się odzwyczaić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio miałam problem ze znalezieniem dobrych opowiadań, a tu proszę - wchodzę i mam.
    Naprawdę dobra robota :)
    (Jak wszyscy to i ja. Zapraszam do siebie: http://arderien.blox.pl/html )

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie rozumiem, po jaką cholerę reklamujecie się dodatkowo w komentarzach na KATALOGU blogowym, który został stworzony po to, aby m.in. ograniczyć wkurzający spam, zebrać wszystkie blogi i podzielić je na kategorie - dzięki temu każdemu łatwiej znaleźć coś naprawdę interesującego. Wpisywanie jeszcze linku do swojego bloga w komentarzu na stronie głównej uważam za zwykłą ignorancję i świństwo, a także uważam, droga Glenno, że powinnaś takie komentarze usuwać, a autoirów takich blogów więc usuwać z katalogu (który jest już na tyle rozbudowany i sławny, że coś takiego by mu nie zaszkodziło). Podziwiam Cię za cierpliwość, mnie by nerwy puściły już dawno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tfuu: "[...] a autorów takich blogów wręcz usuwać [...]"

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej:) Mam małą prośbę. W kategorii Fanfiction (Potterowskie nowe pokolenie) jest mój blog - Prawdy i kłamstwa. Czy mogłabyś go usunąć? Podjęłam decyzję, że chcę najpierw napisać opowiadanie do końca, a potem je udostępniać i nie chcę zaśmiecać katalogu (ukończenie go zajmie mi dobre parę miesięcy). Z góry dziękuję:)
    Świetny pomysł z tymi poleceniami, znalazłam dzięki temu genialne opowiadania.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Super.
    http://cia.media.pl/full_job_full_wyzysk_agencja_pracy_tymczasowej_nie_placi_pracownikom

    OdpowiedzUsuń
  12. Wielkie dzięki za polecenie nowych blogów. : ) i przy okazji ciekawy blog ..
    zapraszam do mnie:
    http://but-time-was-killing-me.blogspot.com/

    Napisz co myślisz.. :) zależy mi na opinii innych.

    OdpowiedzUsuń

Szablon